maanantai 13. toukokuuta 2013

Puutarha...

Ihanaa kevättä...

Yleensä en ole vielä tahän aikaan laittanut kesäkukkia, mutta nyt en voinut vastustaa tätä hortensiaa vaan se oli pakko pelastaa kaupasta kotiin. ja olihan sille ostettava uusi korikin. 


Ja minulla on niin hirveä kasvimaa innostus ja se ehkä johtuu uudesta kasvihuonekaapistani ja kasvimaan väliin laitetuista pihalaatoista. Nyt on puitteet sellaiset kun halusinkin, nyt vaan ne taimet ja sitten sadonkorjuuta odotellessa.

Tästä se lähtee uusi puutarhalapio ja kasa yrttejä ja salaattia




Minulla on tällaiset tornit mansikkamaana ja yrttipenkkinä. Ja niihin olen enemmänkuin tyytyväinen. Äiti teki minulle ensimmäisen ja aviomieheni teki toisen ja loput samaan tyyliin sopivat istutusaltaat. Olen nähnyt puutarhalehdissä tällaisia kasvimaakylttejä ja ihanan aurinkoisena päivänä sain inspiraation toteuttaa sellaiset itsellenikin. Maalasin kyltit liitutaulumaalilla mutta en tehnyt tekstejä liidulla. Sade oisi kuitenkin huuhtonut ne samantien, joten pienellä sudilla ja talomaalilla kirjoitin nimet kyltteihin. Näitä on niin helppo tehdä lisää sitä mukaa kun keksin uusia kasveja puutarhaani. Ja näitähän voin käyttää kuitenkin aina uudestaan.  




Nyt istuttelin paljon erilaisia yrttejä ja niitä varmaan eniten tulee käytettyäkin. ja tänä vuonna kokeilen kasvattaa tomaattia ja paljon erilaisia salaatteja. Katsotaan saanko niitä syötäväksi asti vai ehtiikö etanat ensin...




Viimeiseksi vielä kuva kasvihuone kaapistani. Se on siis väsätty vanhoista ikkunoista. ja sisälle laitan kasvamaan tomaattia, chiliä ja paprikaa. Ainakin....

Marjo


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti